قيمت CNG كاهش يافت/ احتمال تثبيت قيمت بنزين در سال آينده قوت گرفت

۱۲۶ بازديد

هيأت دولت در مصوبه‌اي قيمت هر كيلو گاز CNG را ۵۲ تومان كاهش داد و با توجه به سناريوهاي وزارت نفت براي قيمت بنزين و CNG در سال آينده، به نظر مي‌رسد قيمت بنزين در سال آينده افزايش نخواهد يافت.

خبرگزاري فارس: قيمت CNG كاهش يافت/ احتمال تثبيت قيمت بنزين در سال آينده قوت گرفت

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، با تصويب هيئت دولت قيمت CNG براي مصرف‌كنندگان با احتساب ماليات ارزش افزوده و عوارض متعلقه به ترتيب از تاريخ اول اسفند 93 در هر متر مكعب از مبلغ (4500) ريال به مبلغ (4140) ريال و بهاي هر كيلوگرم CNG از تاريخ 5 اسفند 1393 از مبلغ  (6520) ريال به مبلغ (6000) ريال كاهش مي‌يابد.

بر اساس اين گزارش از اول اسفند ماه عرضه CNG به خودروهاي سواري بر اساس وزن و به كيلوگرم محاسبه و عرضه مي‌شود.

از ابتداي سال جاري به دليل افزايش قيمت CNG و نزديك شدن قيمت آن به قيمت بنزين، مصرف CNG به شدت كاهش يافته و از 21 ميليون مترمكعب در روز به 18 ميليون مترمكعب در روز رسيد.
بر اين اساس از مدت‌ها پيش انجمن صنفي جايگاه‌داران CNG خواستار كاهش قيمت CNG به دليل كاهش مصرف اين سوخت پاك شده بود تا از افزايش واردات بنزين به كشور ناشي از جايگزيني CNG با بنزين جلوگيري شود.

بر اين اساس ظاهرا شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي و وزير نفت با اين كاهش قيمت موافقت كرده بودند، اما شركت ملي گاز به دليل نامشخصي چندان موافق كاهش قيمت اين حامل انرژي نبوده است.

بر اساس اين گزارش، وزارت نفت پيش از اين دو سناروي براي قيمت CNG طراحي كرده بود كه بر اساس سناريوي نخست اگر قيمت بنزين در سال 94 افزايش پيدا كند، قيمت CNG ثبات مانده و افزايش نخواهد يافت و بر اساس سناريوي دوم اگر قيمت بنزين ثابت بماند، به منظور حفظ فاصله قيمت بنزين و CNG قيمت CNG كاهش مي‌يابد.

بر اين اساس و با توجه به كاهش قيمت CNG با مصوبه هيئت دولت به نظر مي‌رسد، قيمت بنزين در سال آينده افزايش نخواهد يافت و تثبيت خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.